DRUŽBA

Učenec  se seznani z nekaterimi pojmi, tujkami v zvezi z novim virusom. Ve, kako lahko ravna ob okužbi. Se zaveda medsebojne odvisnosti in pomembnosti, da se vsi držimo predpisanega. Razvija socialne kompetence.

Zgodba o koronavirusu

PREBERI naslednje besedilo:

Kaj se dogaja?

Koronavirus je drastično spremenil naša življenja. V najbolj norih sanjah si nismo predstavljali, da lahko filmski prizori postanejo resničnost. Trenutno nam je edini cilj preživetje. Naenkrat smo ostali pred zaprtimi vrati šol. Kljub napovedanim spraševanjem, učenju in načrtom, v ponedeljek nismo šli več v šolo.

Kako se je začelo?

V Vuhanu na Kitajskem so decembra 2019 zdravili več primerov pljučnic in odkrili, da jih povzroča nov virus. V Sloveniji je bil prvi okužen 4. marca 2020.

Zakaj je tako nevaren?

Ker se hitro širi.

Ker lahko povzroči hudo bolezensko stanje.

Ker ne poznamo zdravila in ne cepiva.

Ker lahko zboli veliko ljudi naenkrat in vsem hkrati zdravniki ne morejo pomagati.

PREPREČEVANJE OKUŽBE. (Dolžnost vseh nas!)

OSTANEMO DOMA.

Redno si umivamo roke z milom in vodo.

Ne dotikamo se oči, nosu in ust.

Izogibamo se tesnim stikom z ljudmi, ki kažejo znake bolezni.

Če zbolimo, zdravnika najprej pokličemo in se ravnamo po njegovih navodilih.

Besede, ki jih pogosto slišimo:

epidemija  =   nenaden izbruh in hitro širjenje kake nalezljive bolezni

pandemija   =   epidemija, ki zajema več držav, celin

virus   =   zelo majhen organizem, ki se razmnožuje le v živih celicah in povzroča nalezljive bolezni

koronavirus    =    vrsta virusa – ime izvira iz besede ‘corona’, ki v latinščini pomeni ‘krona’, to pa zaradi videza v obliki krone

SARS-CoV-2   =   ime novega virusa

COVID-19   =   bolezen, ki jo povzročata novi virus (ime je sestavljeno iz CO – corona; VI – virus; D disease (ang. izraz za bolezen); 19 – leto 2019)

respiratorna okužba   =   okužba dihal

respirator   =   naprava za ritmično prezračevanje pljuč bolniku, ki ne more dihati

Vzemi zvezek za družbo. Na prvo popolnoma prazno stran na sredino nariši model koronavirusa, kot ga lahko vidiš v različnih medijih (televizija, splet,…)

            npr.:   

Iz risbe potegni toliko črt, kot boš napisal ključnih besed (pomembnih podatkov, ki si jih danes spoznal z branjem besedila).

Ključne besede napiši na črte.

Ne pozabi prepisati PREPREČEVANJE OKUŽBE in prosim te, da ta navodila dosledno upoštevaš, saj boš samo na ta način ostal zdrav.

Za danes si gotov-a, delo bomo nadaljevali v ponedeljek.

ANGLEŠČINA

Tema: Moja hiša (utrjevanje znanja)

Cilji: ponovitev besedišča: prostori v hiši

        ponovitev besedišča: pohištvo

        ponovitev rabe krajevnih predlogov

Gibalna pesmica: WAKA WAKA THIS TIME FOR AFRICA

Ne pozabi, da se je potrebno med delom tudi razmigati!!

INTERAKTIVNA VAJA: Ponovitev besedišča za PROSTORE V HIŠI

Poslušaj (klikni na zvočnik) in klikni v siv prostor pod ustrezno sliko prostora.

Ponovitev besedišča za POHIŠTVO V SOBI

Poslušaj (klikni na zvočnik) in klikni v siv prostor pod ustrezno sliko prostora.

UČNI LIST: »Vadimo rabo predlogov«

Na učnem listu v povedih vstavi ustrezni predlog. Pomagaj si s tabelskih zapisom v zvezku: »Where?«.

UČNI LIST: »Prepositions: in, on, under«

Večkrat preberi opis sobe in jo natančno nariši. Ne pozabi na ustrezno barvo.

 

Oba rešena učna lista mi kot sliko posreduj na moj elektronski naslov.

ZA ODPIRANJE SPLETNIH NASLOVOV: 

na tipkovnici hkrati stisneš tipko Ctrl in klikneš na odebeljen zapis pesmice oz. vaje

 SLJ

 Preglej (SDZ 2 str. 48)

 

  1. Preberi naslov besedila SDZ 2 str. 50, naloga 2.
  2. Oglej si besedilo.

Ugotovil boš, da ima podnaslove. To so v resnici ključne besede, ki ti bodo v pomoč pri pisanju preglednice in ločujejo odstavke.

  1. Preberi besedilo Kaj dela vzgojiteljica?
  1. Reši SDZ 2 str. 51 nalogo 3.
  1. Reši še nalogi 4 in 5 na strani 52.

 MAT

 Reši naloge v delovnem zvezku, 4. del:

stran 60: 1. in 2. naloga

stran 61: vse

Ko naloge rešiš, si jih pregledaš z rešitvami in popraviš, če je kaj za popravit.

ŠPO  

ŠPORTNIH 5×5

Pred teboj so različne naloge za razvijanje vzdržljivosti, moči, ravnotežja in raztezanja. Vsak dan si izberi 5 vaj, po eno iz posamezne skupine (vzdržljivost, moč, prosti čas, ravnotežje, raztezanje). Ko vaje enega dneva opraviš, kvadratke pobarvaj z enako barvo. Ko opraviš vse naloge, mi lahko fotografijo tabele ali slikico/posnetek kakšne vaje pošlješ na moj elektronski naslov petra.koren@guest.arnes.siVELIKO ZABAVE!!! To je vaja, ki naj traja do torka, 31. 3. 2020 (vsak dan).

(Skupno 371 obiskov, današnjih obiskov 1)