7. A 7. B

 MATEMATIKA

Danes in jutri boste utrjevali znanje o obsegu in ploščini pravokotnika.

  • računali boste obseg in ploščino pravokotnika ter kvadrata
  • iz znanih obsegov ali ploščin boste izračunali neznano stranico
  • reševali boste matematične naloge iz vsakdanjega življenja

V spletni učilnici Matematika 7  imate naloge (rumena škatla) v poglavju Štirikotniki in ploščine, v priponki pa je list z nalogami, od katerih ste nekatere prispevali vi.

Če ne bo težav z delovanjem spletne učilnice, najprej rešite naloge v spletni učilnici. Tam boste lahko preverili tudi rešitve, jaz pa lahko vidim, kaj ste že rešili in kako. Povečajte si okno z nalogami, da boste lažje reševali. Postopki naj bodo zapisani v zvezku, ker bom v primeru, da bom opazila, da se niste resno lotili zahtevala, da mi jih pošljete.

Ko rešite naloge v spletni učilnici, pa rešujete naloge na listu. >>> VAJE_o_p_pravokotnik_kvadrat

Vsak dan rešujete 40 min. Rešite toliko nalog, kot jih boste rešili v tem času, ni potrebno rešiti vseh nalog.

Če bo imel kdo vprašanja ali težave, naj mi sporoči.

 MATEMATIKA

Danes in jutri boste utrjevali znanje o obsegu in ploščini pravokotnika.

  • računali boste obseg in ploščino pravokotnika ter kvadrata
  • iz znanih obsegov ali ploščin boste izračunali neznano stranico
  • reševali boste matematične naloge iz vsakdanjega življenja

V spletni učilnici Matematika 7  imate naloge (rumena škatla) v poglavju Štirikotniki in ploščine, v priponki pa je list z nalogami, od katerih ste nekatere prispevali vi.

Če ne bo težav z delovanjem spletne učilnice, najprej rešite naloge v spletni učilnici. Tam boste lahko preverili tudi rešitve, jaz pa lahko vidim, kaj ste že rešili in kako. Povečajte si okno z nalogami, da boste lažje reševali. Postopki naj bodo zapisani v zvezku, ker bom v primeru, da bom opazila, da se niste resno lotili zahtevala, da mi jih pošljete.

Ko rešite naloge v spletni učilnici, pa rešujete naloge na listu. >>> VAJE_o_p_pravokotnik_kvadrat

Vsak dan rešujete 40 min. Rešite toliko nalog, kot jih boste rešili v tem času, ni potrebno rešiti vseh nalog.

Če bo imel kdo vprašanja ali težave, naj mi sporoči.

 SLJ

Delo s SSKJ

Delo s SSKJ nadaljuješ tako, da po navodilih v DZ reši na str. 54/3., 4. in 5. nalogo.

Če imaš težave, mi sporoči.

 SLJ

TEMA: DELO S SPLETNIM SLOVARJEM

Vdanašnji uri si boš pri reševanju nalog pomagal/a s spletnim slovarjem, ki ga najdeš na fran.si.

Delovni zvezek odpreš na 54. strani. V 3. nalogi  najdi razlago za napisane besede.

Si imel/a težave? V takih primerih ti težave pomaga odpraviti SSKJ. S pomočjo slovarja, prekontroliraj svoje razlage besed oz. jih dopiši, če katere nisi znal/a razložiti.

Nadaljuj z reševanjem 4. naloge in nato še 5. Tudi pri peti nalogi ti bo v pomoč SSKJ.

ŽELIM TI USPEŠNO DELO.

 LUM

DINAMIČNA KOMPOZICIJA

Nadaljuj z risanjem pošasti. Če si že končal, lahko narišeš risbo na temo velike noči (snop, pirhi, okraševanje pirhov, blagoslov jedi…).

Učenci preko spleta poiščejo opise naslednjih mitoloških pošasti iz Stare Grčije:

  • SCILA
  • HARPIJA
  • KERBER
  • GORGONA
  • KAČJI GIGANT ANTEJ

Izberejo si eno pošast in jo upodobijo čimbolj dinamično in dramatično – to pomeni, da jo narišejo v gibanju, v akciji. Da nekoga napada ali se brani. Likovno tehniko si sami izberejo – svinčnik, barvice, tempera barve, akrilne barve, tuš, flomastri. Uporabite tanke in debele črte, svetle in temne površine in čim več domišljije. Čas za izdelavo likovnega dela so tri šolske ure. Nekaj učencev bo naključno izbranih in mi bodo poslali fotografije izdelkov.

NARAVOSLOVJE

Energija svetlobe

Delovanje optičnih naprav

Prejšnjo uro ste spoznali delovanje človeškega očesa. S starostjo nam mišice, ki vpenjajo očesno lečo slabijo, zato se z leti pojavi starostna daljnovidnost. To pomeni, da na blizu ne vidiš dobro, ker se leča ne ukrivi (izboči) več dovolj. Število okvar vida pri ljudeh narašča, kar je delno povezano z gledanjem zaslonov, delno pa z genetiko.

Da svetloba vsebuje energijo, se ni težko prepričati. Dokaz za to je predvsem segrevanje predmetov. Prav tako smo že ugotovili, da je Sončna energija nujno potrebna za obstoj življenja na našem planetu. Energija ultravijolične svetlobe, gama žarki ter rentgenski (x – žarki) lahko poškodujejo dedni material v celicah. Verjetno se še spomnite veliko primerov, ki dokazujejo, da svetloba vsebuje energijo.

V zvezek naredi  spodnji zapis (do točke 5) z naslovom Energija svetlobe.

Svetloba vsebuje energijo.

Energija svetlobe lahko povzroči spremembe snovi:

Taljenje snega, ledu.

Izhlapevanje vode.

Segrevanje teles (najbolj se segrejejo črna telesa, ker svetlobo vpijejo – absorbirajo).

Omogoča proces fotosinteze (fotosintetska barvila vpijajo svetlobo).

Porjavitev kože (povzročajo jo UV – žarki).

Svetloba segreva tla. Bolj se segrejejo prisojna območja, saj tja padajo žarki bolj strmo. Poleti padajo sončni žarki na naše kraje bolj strmo kot pa pozimi.

Sončno energijo tudi izrabljamo:

Sončni zbiralniki ali kolektorji (so črne barve, v ceveh je voda, ki se segreva; uporabljamo jo za ogrevanje sanitarne vode).

Sončne celice ali fotocelice (sončna energija se v njih pretvarja v električno).

Ultravijolična svetloba ima večjo energijo kot vidna.

V učbeniku na strani 53 imaš model najbolj preproste optične naprave – camere obscure (»temna soba«).

Preden so poznali fotoaparate so slikarji uporabljali zelo nenavaden način upodabljanja portretov ljudi in pokrajine. V sobi, ki je bila popolnoma črno pobarvana je bilo platno. Pred platnom je bila na steni v zidu majhna odprtina. V sosednji sobi se je pred odprtino usedla oseba. Njen obraz se je skozi odprtino preslikal na platno, kar je nato upodobil slikar.

Tvoja domača naloga je, da s pomočjo tulca in peki papirja izdelaš preprosto camero obscuro. Kakšna slika nastaja na zaslonu?

Model je preprosto narediti, lahko vzameš tudi škatlico od bonbonov. Svoj model poslikaj in mi pošlji. Upoštevala bom pri končni oceni.

 TJA

Jamie Oliver makes the perfect ommelette

1.) V zvezek napiši naslov: Jamie Oliver makes the perfect ommelette.

2.) Razmisli, kaj je omleta in katere sestavine (INGREDIENTS) potrebuješ zanjo. Kako bi jo pripravil, kateri kuhinjski pribor (KITCHENWARE) potrebuješ? Zapiši ideje.

  1. ) Pojdi na: https://www.youtube.com/watch?v=OQyRuOEKfVk&t=32s.

4.) Oglej si video, če je potrebno vključi podnapise  (poskusi najprej brez).

5.) V zvezek prepiši tole nalogo:

Watch the video and write down:

  • the ingredients Jamie Oliver uses,
  • the kitchenware he needs,
  • the food you can eat with the omelette (ideas he gives you)

6.) Še enkrat si oglej video (poskusi brez podnapisov) in reši nalogo. Če je potrebno poslušaj večkrat (vsekakor pa dvakrat).

Pošlji mi rešitve.

Dodatna naloga:

Pripravi omleto za svojo družino po navodilih J. Oliverja.

 ZGODOVINA

Pridobljeno znanje utrdijo s pomočjo delovnega lista za samostojno učenje z naslovom Koliko smo si zapomnili o Rimu, katerega rešite do 15. 4. 2020. Navodila so dobili po elektronski pošti. Delovni list je naložen tudi v SU https://ucilnice.arnes.si/course/view.php?id=4431 poglavje 7.

LS1

Likovna naloga: VELIKONOČNO JAJCE

Nariši velikonočno jajce in ga okrasi z raznimi ornamenti (geometrijski, rastlinski, abstraktni). Lahko narediš enobarvno ali večbarvno poslikavo.

TVZ

Ogledate si oddajo Na lepše https://4d.rtvslo.si/arhiv/na-lepse-oddaja-o-turizmu/174683047 in naredite kratek povzetek, katerega oddate v SU https://ucilnice.arnes.si/course/view.php?id=25160 do 15. 4. 2020.

(Skupno 107 obiskov, današnjih obiskov 1)