5. A 5. B
 NAVODILA UČITELJICE SONJE >>> KLIK

ZOOM srečanje

Na Zoom-u  se dobimo  ob 9. uri. 

Za vključitev veljajo ista navodila, kot na prejšnjih  srečanjih.

Pripravi se na temo «Rad bi vprašal, povedal, pokazal…«

Se vidimo.

DRU

Srednji vek

Preteklo uro DRU si spoznal/a življenje ljudi v starem veku. Danes pa boš spoznal/a državo Karantanijo, v kateri so bili prebivalci slovenski predniki-Slovani.

  1. Odpri učbenik na strani 87 in si preberi besedilo Karantanija.
  2. Zapis v zvezek.

Srednji vek

Srednji vek je obdobje od leta 500 (propad Rimske države) do leta 1500 (odkritje Amerike).

  • Eden od vzrokov propada rimske države so bila vdiranja barbarskih ljudstev.
  • Naši predniki Slovani so se po letu 550 pričeli naseljevati.
  • Bili so poljedelci in živinorejci.

Živeli so v preprostih bivališčih – ZEMLJANKAH. Te so bile vkopane v zemljo in pokrite z dvokapno streho, ki je segala do tal. Mest niso poznali.

  • Za del slovenskih prednikov se uveljavi ime Karantanci, živeli so v državi Karantaniji.

Njeno središče je bil Krnski grad na Gosposvetskem polju. Karantanijo je vodil  KNEZ.

Obred, s katerim je kdo postal knez, se imenuje USTOLIČEVANJE. Obred je potekal v slovenskem jeziku, izbranec pa je sedel na knežji kamen in obljubil, da bo dober vladar.

Knežji kamen je danes shranjen v muzeju v Celovcu.

 NIT

Nihalna gugalnica

Nekatere preproste naprave si že spoznal/a in ugotovil/a, da za delovanje potrebujejo energijo in s tem dobijo silo, da lahko delujejo. Kaj pomeni sila?

  1. Na spletni povezavi https://www.radovednih-pet.si/vsebine/rp5-nit-sdz-osn/ si dobro preberi zapis in oglej oba filma. Spoznal/a boš, kaj je sila in kaj je trenje.
  2. Zapis v zvezek.

Nihalna gugalnica

Nihalno gugalnico sestavlja stojalo-opornik, nihajni drog, vrtišče in sedalo.

Kako gugalnica deluje?

Za začetek gibanja je potreben sunek, da droga s sedežem zanihata.

Po nekaj nihajih se gugalnica ustavi. Če se želimo gugati dlje, je potrebno gugalnico potisniti ob vsakem nihaju.

SLJ

Kaj poimenujemo s pridevniki?

Danes boš spoznal/a, kaj so pridevniki in katere vrste pridevnikov poznamo.

  1. Oglej si posnetek na spletni povezavi https://www.youtube.com/watch?v=mZUN8WheR4o
  2. Odpri delovni zvezek na strani 66 in si preberi pogovor med junaki Radovednih 5.
  3. Reši 1. nalogo v delovnem zvezku na strani 66 in 2. nalogo na strani 67.

GUM

Priprava na ocenjevanje:

  1. 5. 2020 bomo imeli ocenjevanje pri glasbeni umetnosti. Dobili se bomo na Zoom srečanju ob 12.30 uri. Prosim, rezervirajte si čas.

Vsak posameznik mi bo zapel in pokazal gibanje rok, zato imate čas do petka, da pridno vadite.

Ocenjujem znanje besedila in kazanje rok.

Lahko vam na posnetku pomagajo člani družine in kažete pesem v paru.

Veselim se srečanja, da vas končno spet vidim J

Za vsa vprašanja sem vam na voljo preko elektronske pošte.

 

LUM

RISANJE (preverjanje)

Likovna tehnika: Svinčnik

Bogatenje narisanih podob s črtami – PISANA KRATKA MAJICA

Danes bomo ponovili vsebine, ki jih boste v naslednjem tednu potrebovali za ocenjevanje pri predmetu LUM. Ocenjevanje bo (tako kot danes) s področja risanja, motiv pa drugačen.

Potreboval boš: svinčnik, navaden bel A4 list.

Pri LUM smo že večkrat ustvarjali na področju risanja. Kadar rišemo, pomeni, da ustvarjamo s pomočjo črt in pik.

Črte se med sabo razlikujejo po:

obliki (ravne, krive – zvite, sklenjene, nesklenjenje, lomljene…),

debelini (tanke, debele),

smeri (navpične, vodoravne in poševne),

dolžini (kratke, dolge).

Kadar črte nizamo bolj na gosto (tesno skupaj, z manjšimi presledki), dobimo TEMNEJŠO PLOSKEV. Kadar črte nizamo bolj na redko (bolj daleč narazen), dobimo SVETLEJŠO PLOSKEV. Glej primer spodaj.

Likovno delo, ki pri tem nastane, se imenuje risba.

Likovna naloga: Na A4 list si nariši obliko poletne kratke majice. Majico razdeli na najmanj 6 delov in vsak del zapolni z različnimi črtami in pikami.

Pri delu boš uspešen, če:

– bo velikost majice zapolnila cel list,

– boš majico razdelil na najmanj 6 delov in jih zapolnil z različnimi črtami – uporabil vse, ki so naštete pri razlagi,

– bo izdelek estetski.

Izdelek mi pošlji do ponedeljka,  11. 5. 2020, na barbara.zmrzlikar@guest.arnes.si, kjer boš dobil takojšnjo povratno informacijo, da ti bo pri ocenjevanju naslednji teden delo steklo karseda gladko.

ŠPORT (NIP)

Biatlon

Pozdravljeni četrtošolci neobveznega izbirnega predmeta.

Kmalu bo poletje in ne zima, upam pa, da vam bo vseeno všeč današnja naloga. V priponki je filmček z navodili zanjo. Suhi biatlon se imenuje. Veste kaj je biatlon in h kateri športni panogi spada? Če ne, hitro vprašajte “strica Googla”, še bolje pa če vprašate starše ali bico in deda… zagotovo bo večina vedela. Hkrati jih lahko poprosite, da vam, če bo potrebno, priskočijo na pomoč pri pripravi prostora. Še bolje pa bo, če se bo kdor koli od vaših družinskih članov pridružil igri.

V glavnem, po navodilih iz spodnje povezave si pripravite prostor za vaš biatlon. Nalogo si lahko prilagodite tudi malo po svoje in se preizkusite vsaj v ciljanju tarče, če ne boste imeli primernega prostora za celotno nalogo. Tudi pripomočke in rekvizite lahko spremenite. Storži namesto žogic, na tla brisače, za kazenski krog pa kamni ali kaj podobnega. Pustite prosto pot domišljiji in si pomagajte s stvarmi, ki jih najdete v naravi. Če bo komu biatlon dobro uspel, bom seveda vesela kakšne fotografije.

https://www.youtube.com/watch?v=D0_-d1IdKlQ&fbclid=IwAR3SF5GXmXx8ZbnffqVJP1_ljK4Pef4Us2zQxnZyd9Aw5OsPHyep30pjgW

P.s. Do konca tedna boste od mene dobili še mail v katerem boste našli napotke kako opraviti vašo nalogo, ki jo bom ocenila.

Imejte lep preostanek tedna!

Učiteljica Petra

(Skupno 237 obiskov, današnjih obiskov 1)