8. A 8. B

BIO

Naslov: Čutilo za sluh

Pri delu uporabite učbenik BIO 8 na str. 88 in 89 ter DZ na str.66.

Uho je čutilo za zaznavanje zvočnih dražljajev. Iz NAR 7 že veste, da je zvok valovanje, ki potuje po zraku od oddajnika k sprejemniku v obliki zgoščin in razredčin in da naše uho zaznava le določene valovne dolžine tega valovanja (priporočam, da napišete v zvezek).

Moja dodatna razlaga, ki jo napišite v zvezek:

  • Čutilo za sluh je zgrajeno iz treh delov: zunanjega, srednjega in notranjega ušesa.
  • Zunanje uho gradijo: uhelj, sluhovod, bobnič – na meji s srednjim ušesom
  • Srednje uho: tri slušne koščice – kladivce, nakovalce, stremence in ušesna troblja ali evstahijeva cev, ki srednje uho povezuje z žrelom
  • Notranje uho: kožnati polž, trije polkrožni kanali, napolnjeni s tekočino, slušni živec: na prehodu iz srednjega v notranje uho je ovalno okence
  • Zvočno valovanje usmeri uhelj po sluhovodu do bobniča, ki zaniha. Dražljaji se prenesejo preko kladivca, nakovalca, stremenca do ovalnega okenca, ki zaniha. Tako prične valovati tekočina v kožnatem polžu in kanalih, vzdraži čutnice v njihovih stenah in to vzburjenje potuje po slušnem živcu do slušnega središča ali centra v velikih možganih. Tam se oblikuje odgovor na dražljaj, ki potuje po živcu nazaj v uho in tako slišimo. Lahko rečemo, da poslušamo z ušesi, slišimo pa z možgani.
  • Evstahijeva cev je pomembna za izenačevanje tlaka na bobniču in s tem njegove napetosti.
  • Uho je tudi ORGAN ZA RAVNOTEŽJE. To poiščite sami v učbeniku str. 89 in oblikujte v eni točki zapis, kateri del ušesa ima to nalogo in kako jo opravlja.
  • Za utrjevanje zgradbe ušesa reši še 1.nalogo v DZ str. 66.

V pregled mi pošljite le posnetek rešene naloge iz DZ do 1. 6. (18. ura).

Če imate kakšno vprašanje, mi ga pošljite na mail.

Prijetno delo vam želim

BIO

Naslov: Delovanje očesa

Pri delu uporabljaj učbenik BIO 8 str. 86 (spodnja polovica str.) in str. 87 (zgornja četrtina str.).

O delovanju leč (zbiralnih, razpršilnih) in s tem tudi očesa ste se učili že pri NAR v 7. r. Zato gre večinoma za ponovitev vsebin z malo večjim poudarkom na očesu.

Moja razlaga, ki jo prepišite v zvezek:

  • Svetlobo prepuščajo le prozorni deli očesa – to so: roženica, zenica, leča, steklovina.
  • Nek predmet vidimo le takrat, če se od njega odbijejo žarki v naše oko (osvetljeni predmeti).
  • Žarek potuje skozi roženico, zenico, lečo, steklovino in prispe do rumene pege na mrežnici, kjer je največ vidnih čutnic. Tam nastane najprej narobe obrnjena in pomanjšana slika predmeta (slika v DZ str. 65). To informacijo nato prenese vidni živec do vidnega centra ali središča v možganih. Tam se slika pravilno obrne, poveča in po vidnem živcu pripotuje nazaj v oko. Tako vidimo stvari v okolici takšne, kot so v resnici.
  • V očesu imamo zbiralno lečo, ki usmerja (lomi) svetlobne žarke v zdravem očesu na rumeno pego.
  • Očesna leča ima lastnost akomodacije, kar pomeni, da se lahko po potrebi skrči (pri gledanju na blizu) in stanjša (pri gledanju na daleč).
  • S staranjem je povsem naravno, da se prožnost očesne leče zmanjšuje. Pri teh težavah pomaga specialist okulist, ki z meritvami določi dodatne leče, ki jih potrebujejo oči (najpogostejši okvari sta daljnovidnost in kratkovidnost) – glej skice v učb. str. 87. (Kaj se spremeni v očesu?)
  • Vidne čutnice, ki ležijo v mrežnici, imajo oblike paličic in čepkov in s tem tudi različne naloge pri oblikovanju slike predmeta.
  • Gledamo z očmi, vidimo z možgani!

Za utrjevanje učne snovi rešite vaje v DZ str. 65

V pregled mi pošljite le odgovor na 3. nal. v DZ – do ponedeljka , 1. 6. (18. ura).

Za morebitno pomoč sem vam na voljo po mailu.

Želim vam prijetno delo.

 ŠPORT (DEKLICE)

Osmošolke,

ta teden je teden za “simpl” družabne igre, seveda malo športno obarvane.

Po monopoliju danes v priponki navodila za izdelavo “vrtavke”. Vaje, ki jih zapišete nanjo, izberete same. Poiščite takšne, ki so vam všeč in ki bodo seveda tudi koristne. Namig: na vrtavko zapišete vaje, ki bodo namenjene mišicam celega telesa.. ali pa si naredite kakšno vrtavko več in si vaje razdelite po sklopih, mogoče športnih panogah. >>> spiner

Če doma nimate “spinerja” poskusite vaje izbirati na kak drug način; namesto spinerja za vrtenje in kazanje vaj uporabiš kak drug rekvizit… po vrtavki potuješ s prstom, meže… nekdo drug ti zavrti vrtavko, ti pa meže s prstom pokažeš na polje… Poiščite še kakšno svojo idejo.

Učiteljica Petra

DEČKI

 Pozdravljeni. Za jutrišnjo uro športa vam dam prosto izbiro. Izberete si lahko aktivnost v naravi, ki naj traja vsaj eno uro. Doma ali na prostem pa še lahko naredite vaje za stabilizacijo trupa. Važno je, da ste vsak dan  aktivni in da naredite nekaj koristnega za vaše telo. Upam, da se kmalu vidimo v šoli. Dragan

 TEHNIKA IN TEHNOLOGIJA – 2. SKUPINA

NAVODILA >>> Navodila 3D modeliranje _1_8.r

 MATEMATIKA

1. SKUPINA

NAVODILA >>> 28. 5. MAT 8-1 Diagonale večkotnika

2. SKUPINA

Danes boste spoznavali diagonale večkotnika. Podrobnejša navodila imate v prilogi.

Če boste imeli kakšna vprašanja, mi sporočite. >>> Diagonale_veckotnika

3. SKUPINA

NAVODILA >>>28.5.2020 Diagonale večkotnika

 ANGLEŠČINA

1. SKUPINA

NAVODILA >>>28_5 četrtek TJA 8_1 NAVODILO

2. SKUPINA

Utrjevanje going to-future

Pojdi na: https://interaktivne-vaje.si/anglescina/grammar_6_9r/going_to_future.html

Reši vse naloge, rešuj postopno – najprej trdilno obliko, nato nikalno in vprašalno, na koncu pa mešano.

Jutri bomo primerjali going to-future z will-future.

3. SKUPINA

Book Report

1) Go to https://english-e-reader.net/ and sign up. It’s free.

2) Go through the library and search for books you might be interested in.

3) Choose a book, read it and compete the book report in the attachment.

4) If you can’t choose, here’s a list of recommended books:

  • Davy Crockett
  • Irish Revel
  • The Real Aunt Molly
  • Running for Her Life
  • The Mill on the Floss

5) The report is due by 12 o’clock Monday, 1 June 2020.

6) Only one book report is a must. If you choose to read more, I won’t object😊.

SLOVENŠČINA

1. SKUPINA

TEMA: UTRJEVANJE ODVISNIKOV

Do sedaj si spoznal/a časovni, krajevni in načinovni odvisnik. Preglej v zvezku zapiske, ki si jih naredil/a za posamezni odvisnik.

Delovni zvezek 1. del odpri na 103. strani in reši 21. nalogo.

Iz te naloge v zvezek prepiši primer za časovni, krajevni in načinovni odvisnik. Nato v vsakem primeru obkroži glavni stavek ter zapiši vprašalno poved za odvisnik.

Nato nadaljuj z reševanjem 22. naloge na strani 104.

Če boš imel/a težave pri reševanju, me vprašaj.

2. SKUPINA

Tema: Utrjevanje odvisnikov

ZAPIS V ZVEZEK

  1. V povedih podčrtaj glavni stavek in obkroži veznik. Ob povedi zapiši vprašanje za odvisni stavek (ustrezna vprašalnica + povedek glavnega stavka). Nato določi vrsto odvisnika (čas., kr., nač., vzr. odv.) in ga podčrtaj.

ZGLED:  Ko je padel mrak, se je odpravil na sprehod.  Kdaj se je sprehodil?

  1. Kjer je danes barje, je bilo včasih veliko šote.
  2. Ko se rak samotar izleže iz jajca, si poišče primerno prazno polžjo hišico.
  3. Smučar se je spustil po strmini, ne da bi si nadel očala.
  4. Ker mi je bilo dolgčas, sem odšla v kino.
  5. Medtem ko so se kolesarji trudili na dolgi progi, so jim navijači podajali pijačo.
  6. Med počitnicami je vedno lahko šel, kamor je hotel.
  7. Kakor boš sejal, tako boš žel.
  8. Razpoke nastanejo, ker poteka kemijski proces.
  1. Glavnemu stavku dodaj zahtevani odvisnik.

Govoril je glasno, (nač. odv.) _________________________________________.

(čas. odv.) _____________________________________, so dečki zakurili ogenj.

Janko me je odpeljal tja, (kr. odv.) _____________________________________.

Špela ni prišla v knjižnico, (vzr. odv.) ___________________________________.

  1. Krepko tiskani stavčni člen pretvori v ustrezni odvisnik.

Zvečer bo na sporedu zanimiv film. _______________________________

V velikih križiščih se nahaja semafor. ____________________________

Pesmico je povedala brez napake. _______________________________

Zaradi prijaznosti ga imajo vsi radi. ______________________________

 GRADIVA MI POŠILJAJTE V PREGLED VSAK DAN SPROTI!

3. SKUPINA

PRETVORBE PRISLOVNIH ODVISNIKOV

V naslednjih povedih podčrtaj glavni stavek, nato pa odvisni stavek pretvori v prislovno določilo, tako da boš dobil enostavčno poved.

Nove povedi zapiši.

Račun bomo plačali, kot smo se dogovorili.

Ko prideš na tržnico, preglej cene.

Otroci naj bodo tam, kjer so starši.

Iztok je zmagal, ne da bi treniral.

Želve se na kopnem premikajo počasi, ker je njihov oklep težak.

Kjer so razvaline gradu, je zrasel nov hotel.

Zgled:

Preden začnete smučati, se dobro ogrejte.  (dvostavčna poved)

Pred smučanjem se dobro ogrejte. (enostavčna poved)

Če imaš pri katerem primeru težave, mi sporoči.

(Skupno 117 obiskov, današnjih obiskov 1)