TJA 8/1
NAVODILO >>> 2_4 četrtek TJA 8_1 NAVODILO
TJA 8/2
When a dragon moves in
Danes je mednarodni dan otroških knjig – International Children’s Book Day. V ta namen sem izbrala eno (otroško) zgodbo. Za lažje spremljanje vključi podnapise (glej spodnjo sliko).
Go to:
https://www.storylineonline.net/books/when-a-dragon-moves-in/ and listen to the story.
Task (naloga):
1 Did you like the story? Why (not)?
2 What kind of stories did you enjoy reading when you were a child? Who read them to you?
3 What’s the moral of the story?
4 Do you have a favourite childhood story, fairytale?
Svoje odgovore napiši v skupen dokument: https://1drv.ms/w/s!Aj9Ph4QLjmDYhQE8TnO6oEA48SKn?e=QrZkdM ali pa jih pošlji po e-mailu.
TJA 8/3
International Children’s Book Day
Go to:
https://www.storylineonline.net/books/when-a-dragon-moves-in/ in poslušaj zgodbo.
Task:
1 Did you like the story? Why (not)?
2 What kind of stories did you enjoy reading when you were a child?
3 Who read them to you?
4 Do you have a favourite childhood story, fairytale?
5 If possible, gather your family and read a story together (maybe you can read to your parents, younger brother/sister, one page each, etc.). The story can be in Slovene.
You can also watch other stories on Storyline Online. I really enjoyed this one:
https://www.storylineonline.net/books/when-pigasso-met-mootisse/.
MAT 8/1
Danes bomo preverili znanje o krogu preko spletnega kviza in preko vprašalnika.
- Rešitve Špela se preizkusi so v prilogi. Če imaš katero nalogo rešeno drugače, izračunaj še enkrat ali pa me vprašaj. >> 1.4. MAT 8-1 Priloga Rešitve Špela se preizkusi 2.4. MAT 8-1 Priloga -VPRAŠANJA Kaj znam o krogu
- Preverili bomo naše znanje o krogu preko spletne strani
https://interaktivne-vaje.si/matematika/ploscina/ploscina_kroga.html
Rešuješ oba dela: Izračunaj obseg ali ploščino ter Izračunaj polmer.
Rešuješ vsaj 20 min.
- Odgovoriš na vprašanja, ki so v prilogi in dokument vrneš v četrtek, 2. 4. 2020, do 20. ure.
- Prebrskaš, kdo je bil gospod Pitagora in na kratko zapišeš 3 stvari (kdaj in kje je živel, s čim se je ukvarjal, po čem je najbolj znan).
MAT 8/2
Danes boste preverili svoje znanje o krogu.
Preglejte in popravite si včerajšnje naloge. >>> Resitve_DN_8r_1_4
Rešite naloge: Učb, str. 176, nal. 2, 3, 4, 6, 8, 9.
Rešujte samostojno, čim bolj brez pomoči zvezka ali učbenika.
Rešene naloge poslikate in mi pošljete.
MAT 8/3
Cilji:
- Ponovim imena stranic v pravokotnem trikotniku
- Razmišljam o povezavi med dolžinami stranic pravokotnega trikotnika s pomočjo kvadratov nad stranicami
Uporabljeno gradivo:
Učbenik Skrivnosti števil in oblik 8
Navodilo:
- Poglejte si posnetek št.1: https://www.youtube.com/watch?v=AhFjfCdG61Y
Razmislite, kaj je bistvo tega videoposnetka (z matematičnega vidika)
2. Večkrat si poglejte posnetek št.2: https://www.youtube.com/watch?v=CAkMUdeB06o
Razmislite, kaj je bistvo tega videoposnetka (z matematičnega vidika)
- V zvezke napišite naslov: Pitagorov izrek. Narišite vse risbe in prepišite besedilo iz Učbenika Skrivnosti števil in oblik, str. 180.
Vašo razlago posnetkov 1 in 2 ter morebitna vprašanja, težave…pri razumevanju prepisane snovi iz učbenika pošljite na 2.4. 2020 do osmih zvečer. V polje Zadeva vpišite
Ime Priimek 12dn 2.4.2020 (na primer Lucija Strmčnik 12dn 2.4.2020).
SLJ 8/1
TEMA: IVAN TAVČAR, TRŽAČAN; ŽIVLJENJE IN DELO PISATELJA
Odgovore zapišeš v zvezek.
Besedilo Tržačan je razdeljeno na tri dele. Kako bi jih naslovil/a oz. v eni povedi povzel njihovo vsebino.
V besedilu poišči primer primere ali komparacije (kot) in primer poosebitve (predmet dobi človeško lastnost).
V berilu na strani 199 je zapis življenja in dela pisatelja Ivana Tavčarja. PREPIŠI V ZVEZEK.
SLJ 8/2
Tema: Ivan Tavčar – Življenje, delo, obdobje
Preveri rešitve in si dopolni, popravi zapiske:
– primere ali komparacije: Vrbarjev Matevž hodil brez desnega ušesa, kakor svetopisemski hlapec / nosil dvoje lepih oči,… kakor zre modro cvetje iz rumene pšenice / oblačil ga je skoro na isti način, kakor se oblači lilija na polju)
– nasprotja ali kontrasti: Matevž je imel rad Tomažka – ljudem pa se je Tomažek smilil (zaradi pretirane ljubezni) / Matevž ljubi Tinčeta – sovraži Tomažka / idilična, lepa narava – umirajoči otrok / življenje se budi (pomlad) – življenje Tomažka ugaša.
Pod naslovom “Potujmo v svet književnosti” na str. 89 prepiši vso besedilo razen razlago primere in kontrasta (to smo že obdelali).
Opiši (zunanjost in značaj) Matevža in Tomažka.
Potem si še dopiši v zvezek: Realizem (konec 19. stol.) je nastal kot odgovor na prejšnje obdobje – romantiko. Za realistični način pisanja je značilno opazovanje in opisovanje resničnosti; stvari, ki se jih opisuje, se ne olepšuje. Glavni cilj književnosti je v kritičnem prikazu vsakdanjega življenja, narave in družbenih razmer. Napiši kraj in čas dogajanja v sliki Tržačan.
Na str. 199 po odlomku Listi iz Visoške kronike, si izpiši bistvene podatke o življenju in delu Ivana Tavčarja.
DO PONEDELJKA MI VSE ZAPISKE O TRŽAČANU POŠLJI V PREGLED.
SLJ 8/3
Tema: Slogovna sredstva v zgodbi
V berilu str. 89 pod naslovom “Potujmo v svet književnosti” preberi, kaj je to primera in kaj kontrast. Obe definiciji prepiši v zvezek.
Za Tavčarjev način pisanja, njegov slog, so značilna primere (komparacije). Na str. 85 izpiši tri primere, ki se nanašajo na Tomažka.
Kontrast (vsebinsko nasprotje) s strani 85: “Že tedaj, ko je Matevž še rad imel tega svojega otroka, že tedaj smilil se nam je ta otrok močno,” prepiši v zvezek.
Še sam poišči in izpiši primer kontrasta iz 3. dela zgodbe.