8. A 8. B

BIO

Naslov: Limfa ali mezga

Spoznali ste že vse gradbene dele in naloge malega ter velikega krvnega obtoka. Pomembne naloge pa ima tudi limfni obtok, ki dopolnjuje krvnega.

Za današnje delo uporabi učbenik BIO 8 na str. 63. Besedilo pozorno preberi in si oglej sliko.

Kot pomoč sem ti pripravila kratko razlago o limfi in njenem obtoku v telesu,  ki jo prepiši v zvezek.

  • Limfa je rumenkasta tekočina, podobna krvni plazmi, vsebuje pa tudi nekaj drugih sestavin. Pretaka se po limfnih kapilarah, večjih limfnih žilah in limfnih vodih.
  • Njena naloga je, da pomaga krvnemu obtoku prenašati hranilne snovi do celic.
  • V limfi je zelo veliko levkocitov in zato pomembno prispeva k uničevanju povzročiteljev okužb. Odnaša pa tudi odmrle levkocite.
  • Limfne žile vodijo skozi limfne žleze ali bezgavke, kjer se limfa očisti odmrlih levkocitov, sprejme pa tudi nove. Bezgavke se nahajajo v notranjosti telesa, največje pa so na vratu, pod pazduho in v dimljah (največja bezgavka – mandlji v žrelu).
  • Limfa tesno sodeluje z organom vranica, v katerem se skladiščijo levkociti in razgrajujejo odmrli eritrociti.
  • Limfni in krvni obtok sta tesno povezana in se v nalogah dopolnjujeta. Limfa izstopi iz krvnih kapilar, se razlije med celice, opravi svoje delo, se ponovne zbere v limfne kapilare, v večje limfne žile in preko limfnega voda priteče v telesno veno in se pomeša s krvjo, ki se vrača iz telesa proti srcu v desni preddvor.

Po mailu mi pošlji le odgovor na naslednje vprašanje, ki ga seveda napiši v zvezek (do 6. 5. 2020).

  • Kaj pomeni pojem LIMFNA DRENAŽA? (pomagaj si z različnimi viri)

Želim ti uspešno delo.

 GEO

ZDA- nastanek in ureditev

NAVODILA >>> KLIK

ZGO

Utrjevanje s pomočjo delovnega lista za ustno preverjanje z naslovom Preverimo svoje znanje, naloženo v SU  https://ucilnice.arnes.si/course/view.php?id=4433, poglavje 4.

 ZGO

Utrjevanje s pomočjo delovnega lista za ustno preverjanje z naslovom Preverimo svoje znanje, naloženo v SU  https://ucilnice.arnes.si/course/view.php?id=4433, poglavje 4.

 MATEMATIKA

1. SKUPINA

Utrjevanje Pitagorovega izreka

Cilji:

  • utrditi znanje o Pitagorovem izreku.
  1. V zvezek zapiši VAJA. Na priloženih posnetkih imate 3 naloge. Prepišite jih v zvezek in najprej poskušajte samostojno rešiti. Nato poglejte rešitev.
  2. a) Izračun diagonale kvadrata po izpeljani formuli:

https://video.arnes.si/portal/asset.zul?id=xLWZsOhwhoiPhSbIa9yu2mat

  1. Izračun diagonale kvadrata po Pitagorovem izreku:

https://video.arnes.si/portal/asset.zul?id=X25DMBcrcddJOJZXQNpdMXre

  1. Izračun stranice kvadrata iz diagonale:

https://video.arnes.si/portal/asset.zul?id=dcMObMZYcOPQLaqVOWo1WFom

  1. Izračunajte diagonale treh »pravokotnikov«, ki jih imate doma. Izračun preverite z meritvijo.
  1. Danes ni potrebno pošiljati nalog v pregled. Če so pa težave pri reševanju, pa sporočite.

2. SKUPINA

Danes boste ponovili in utrdili znanje o obsegu in ploščini kroga ter Pitagorovem izreku. Pri reševanju si pomagajte z zapiski v zvezku ali zapiski snovi, ki ste jih dobili. >>> Resitve_23_4_8r

V zbirki nalog  (2. del) rešite naloge:

str. 133, nal. 1, 2

str. 163 – 165,  nal. 5b, 9c, 10č, 20, 23b

Postopki morajo biti zapisani v zvezku. Pri računanju si pomagaj z žepnim računalom. Pazite na zapise Pitagorovega izreka in na računanje kvadratov števil.

Tisti brez zbirke najdete naloge na: https://folio.rokus-klett.si/?credit=SSIO8ZN2&pages=164-165

Če želite, da ti pregledam postopke, mi naloge pošljite. Rezultate pa si obvezno preglejte vsi.

3.SKUPINA

Cilji:

  • Utrdim znanje o Pitagorovem izreku
  1. Na priloženih posnetkih imate 3 naloge. Prepišite jih v zvezek in najprej poskušajte samostojno rešiti. Nato poglejte rešitev.
  2. a) Izračun diagonale kvadrata po izpeljani formuli:

https://video.arnes.si/portal/asset.zul?id=xLWZsOhwhoiPhSbIa9yu2mat

  1. Izračun diagonale kvadrata po Pitagorovem izreku:

https://video.arnes.si/portal/asset.zul?id=X25DMBcrcddJOJZXQNpdMXre

  1. Izračun stranice kvadrata iz diagonale:

https://video.arnes.si/portal/asset.zul?id=dcMObMZYcOPQLaqVOWo1WFom

  1. Izračunajte diagonale treh ploskev v obliki pravokotnikov, ki jih imate doma (telefon, TV, …). Izračun preverite z meritvijo.
  1. Naloga po izbiri: Določi stranici a in b pravokotnika, katerega diagonala je dolga 8cm. Koliko rešitev ima naloga?

Fotografijo rešenih nalog pošljite na  lucija.korosec@guest.arnes.si  4.5.2020 do osmih zvečer.

V polje Zadeva vpišite Ime Priimek 24dn 4.5.2020

 TJA

1. SKUPINA

NAVODILO >>>KLIK

2. SKUPINA

NAVODILO >>> KLIK

3.SKUPINA

Pisno sporočanje: Kreativno pisanje

  1. del: Nalogo si lahko prepišeš v zvezek, jo rešiš, poslikaš in pošlješ v pregled. Lahko jo pa rešuješ v Wordovem dokumentu, ki si ga prejel po mailu in mi ga pošlješ v pregled.

 

Name: Date:

 

Write 3 words in each category.

Three celebrations.

 

 

 

Three ball games.

 

 

 

Three kinds of fruit.

 

 

 

Three movies.

 

 

 

Three hoofed animals.

 

 

 

Three things bigger than a car.

 

 

 

Three Olympic host cities.

 

 

 

Three things you regret to have done in 2019.
Three things you would like to change in the world.
Three sports played in the summer.
Three words that begin in S.

 

 

 

 

  1. del: Iz vsake kategorije izberi eno besedo. Nato napiši kratko zgodbo, ki te besede vključuje.

Pošlji na mail do četrtka, 7. 5. 2020.

 LS2

Likovna naloga: RISBA CVETA

V naravi poišči cvet in ga povečanega nariši na list papirja. Upodobi čimveč podrobnosti, ki jih opaziš na cvetu. Riši s svinčnikom. Barvaš tudi s svinčnikom. Temnejše dele bolj trdo pobarvaš s svinčnikom, svetlejše bolj rahlo.

 Čas izdelave so štiri šolske ure. Fotografijo izdelka mi do 29.5.2020 pošlji na elektronski naslov: milan.bajzelj@guest.arnes.si  Ta izdelek bo ocenjen.

Kriteriji ocenjevanja so naslednji:

  1. Rešitev likovnega problema: izvirno (5), dobro (4), zadovoljivo (3), delno rešen likovni problem (2)
  2. Izvedba likovne tehnike: dosledno in natančno (5), manj natančno in dosledno (4), zadovoljivo (3), nedosledno (2)
  3. Izvedba likovnega motiva: zanimivo in originalno (5), manj izvirno in domiselno (4), malo izvirnosti in domiselnosti (3), nedomiselno in neizvirno (2)

V primeru neposlanega izdelka se za pridobitev ocene oceni zadnji končani izdelek, ki je nastal v času rednega pouka v šoli.

NI2

Mein Tagesablauf

Vorbereitungen auf die Präsentation

Beschreibe deinen Tagesablauf (in der Quarantäne oder ein gewöhnlicher Schultag):

  • Was machst du von Morgen bis Abend? (aufstehen…schlafen gehen)
  • Welche Haushaltsaktivitäten machst du zu Hause?
  • Wo machst du deine Hausaufgaben oder wo lernst du? Beschreibe dieses Zimmer (Möbelstücke – Präpositionen)

Opis dneva si že napisal/a in sem ga tudi že pregledala. Nekateri ste preko ZOOM-a tudi že brali in vadili izgovorjavo.
1. Temu opisa dneva sedaj dodaj še, katera gospodinjska opravila opravljaš (tudi če jih ne, nekaj napiši). To umestiš v besedilo, kjer je smiselno. Ne na konec, ko že poveš, da greš spat.
2. Dodaj tudi opis sobe à ko poveš, da se učiš ali delaš šolske naloge, povej, kje to počneš in ta prostor (svojo sobo) opiši. Povej katero pohištvo je v sobi in uporabi krajevne predloge (auf, neben, unter, an, hinter…), da poveš kje se kaj nahaja (npr. Der Computer ist auf dem Schreibtisch.)

Besedilo mi ponovno pošlji v pregled.

 

4.5. in 6.5. – priprava besedila za govorni nastop – pošlji v pregled

11.5. – vadimo izgovorjavo preko ZOOM

13.5. – snemanje videa (ali priprava na govorni nastop)

18.5. – ocenjevanje: predstavitev preko ZOOM ali video posnetek, ki ga pošlješ preko wetransfer

Navodila za pošiljanje preko wetransfer: https://www.loom.com/share/e456efbc0f754b2e988ba907c6fe6153

(Skupno 136 obiskov, današnjih obiskov 1)