4. A 4. B

MATEMATIKA

Merimo čas – vrste ur

Učenec spozna predmete, s pomočjo katerih merimo čas.

  1. Da je čas relativen, si prav gotovo že slišal-a.

To pomeni, da nam včasih čas mine zelo hitro, včasih pa se vleče.

Primer:  Dan, ki ga preživiš s prijatelji ob kakšni zanimivi igri, prehitro mine; ko pa dan preživljaš sam in nimaš kaj početi, pa se ti zdi, da je daljši kot običajno.

  1. Zato čas merimo. Za merjenje časa uporabljamo koledar in najrazličnejše ure.
  1. Zapiši v zvezek:

MERJENJE ČASA

Čas merimo s pomočjo:

  • koledarja
  • ure (ročna, stenska, cerkvena, sončna, žepna, budilka, peščena,…).

Poznamo več časovnih enot:

  • leto,
  • mesec,
  • teden,
  • dan,
  • ura,
  • minuta,
  • sekunda.

Nariši vsaj eno vrsto ure – ročno, stensko, cerkveno, žepno, budilko, sončno ali peščeno. V pomoč so ti lahko slike v DZ za MAT, 4. del, str. 30.

  1. V DZ za MAT, 4. del, na strani 30 na črte napiši imena predmetov, s katerimi merimo čas. Izbiraj med naslednjimi besedami:

KOLEDAR, PEŠČENA URA, CERKVENA URA, ROČNA URA, BUDILKA, SONČNA URA

MATEMATIKA

Ponavljamo in utrjujemo 10 – deli celote 1.del

Učenci:

  • Na modelu in sliki določijo celoto, če je dan del celote.
  • Izračunajo vrednost enega dela celote, če je znana celota (npr. od 18 = ___).

Ponovili bomo dele celote in zapis z ulomki.

SLOVENŠČINA

Učenec bere, razume, doživlja in povzema vsebino opisa življenja vrstnika.

Opis vrstnikov

  1. V radijskih, televizijskih oddajah, časopisih, revijah, na spletu ali v enciklopedijah radi preberemo oziroma si ogledamo, kako ljudje živijo na različnih koncih sveta. Tvoji vrstniki (to so osebe, ki so stari približno toliko kot ti) po svetu marsikje živijo popolnoma drugačno življenje.
  1. Preberi: 
  1. V DZ za SLJ, 2. del, na strani 135 si na modrem okvirčku preberi besedilo, ki opisuje življenje dečka z Japonske. Izvedel boš marsikaj zanimivega.
  1. Pisno odgovori na vprašanja pod prebranim besedilom. Lahko pišeš kratke odgovore kar ob vprašanjih v DZ. Če imaš premalo prostora, piši v zvezek za SLJ.
  1. Pošlji mi opravljeno delo, da ga pregledam.

SLOVENŠČINA

Opis vrstnikov

Učenec:

  • bere, razume, doživlja in povzema vsebino opisa življenja vrstnika.
  1. V radijskih, televizijskih oddajah, časopisih, revijah, na spletu ali v enciklopedijah radi preberemo oziroma si ogledamo, kako ljudje živijo na različnih koncih sveta. Tvoji vrstniki (to so osebe, ki so stari približno toliko kot ti) po svetu marsikje živijo popolnoma drugačno življenje.
  1. Preberi:

  1. V SDZ 2, na strani 135 si na modrem okvirčku preberi besedilo, ki opisuje življenje dečka z Japonske. Izvedel boš marsikaj zanimivega.
  1. Pisno odgovori na vprašanja pod prebranim besedilom. Lahko pišeš kratke odgovore kar ob vprašanjih v SDZ. Če imaš premalo prostora, piši v zvezek za SLJ.

NARAVOSLOVJE IN TEHNIKA 

Učenec pozna značilnosti ptičev. Prepozna najpogostejše vrste ptic v svojem okolju.

PTIČI

  1. Tukaj imaš sliko ptičjega peresa. Gotovo si ga kdaj že našel v naravi.

V čem je skrivnost, da lahko ptiči letijo?

Zakaj še komaj izvaljeni ptiči ne morejo leteti?

Ali vsi ptiči letijo?

  1. Morda si znal-a odgovoriti na vprašanja.

Preveri svoje odgovore:

Ptiči imajo votle kosti. Letalna peresa so zgrajena tako, da so posamezni delci z  nekakšnimi kaveljčki združeni skupaj. To so razlogi, da lahko letijo.

Puhasto pero pri mladičih še nima take strukture, zato ne omogoča letenja.

Leteti ne morejo vsi ptiči- med njih spadajo pingvini, noji, kazuarji. Slabo leti tudi domača kokoš.

Poznaš imena ptic, ki so pogosta pri nas?

Klikni na spodnjo povezavo in si jih oglej. Preberi njihova imena.

https://www.ptice.si/wp-content/uploads/2014/03/2017_28_11_pon17_plakat.pdf

  1. Poglej si zanimiv posnetek o opazovanju ptic iz oddaje FIRBCOLOGI.

https://www.youtube.com/watch?v=Vrv_sTBAoP0

  1. Ko boš šel/ šla v naravo, opazuj ptice – njihovo barvo, obliko kljuna, obliko okončin, njihov let. Prisluhni njihovemu ščebetanju, petju. Opazuj, če imajo kje gnezdo.
  1. Zapis o ptičih v zvezek sledi jutri.

ŠPORT

Telefonske številke – delo po postajah

Učenec:

  • krepi svoje telo.
  1. Najprej se ogrej: (Glej na uro.)
  • 2 minuti teka na mestu.
  • 30 sekund hoje.
  • 2 minuti teka na mestu.
  • 30 sekund) hoje.
  • 2 minuti teka na mestu.
  • 30 sekund hoje.
  1. Poišči dve telefonski številki, za kateri bi bilo dobro, da ju znaš na pamet.

Za konec se uležeš na tla. Zapreš oči in na glas ponoviš telefonske številke, ki si si jih zapomnil. J

ŠPORT

Telefonske številke – delo po postajah

Učenec krepi svoje telo.

  1. Najprej se ogrej: (Glej na uro.)
  • 2 minuti teka na mestu.
  • 30 sekund hoje.
  • 2 minuti teka na mestu.
  • 30 sekund) hoje.
  • 2 minuti teka na mestu.
  • 30 sekund hoje.

Poišči dve telefonski številki, za kateri bi bilo dobro, da ju znaš na pamet.

Za konec se uležeš na tla. Zapreš oči in na glas ponoviš telefonske številke, ki si si jih zapomnil. J

NARAVOSLOVJE IN TEHNIKA

Plazilci

Učenci

  • spoznajo plazilce.

NAVODILO ZA IZDELAVO PLAKATA, KI GA BOMO OCENILI, BOŠ DOBIL-A TA TEDEN LE, ČE BOMO TUDI PO 1. 6. NADALJEVALI Z DELOM NA DALJAVO. ČE BOMO ŠLI V ŠOLO, GA BOMO IZDELALI V ŠOLI.

  1. Danes boš spoznaval-a tretjo skupino vretenčarjev – PLAZILCE
  2. Preberi:

Med plazilce spadajo: kače, kuščarji, krokodili, aligatorji, želve.

Poglej si slike na interaktivnem gradivu za NIT na strani 5-22

https://www.radovednih-pet.si/vsebine/rp4-nit-sdz-osn/

ali pa v učbeniku za NIT, na strani 130.

Vsi plazilci imajo hrbtenico iz vretenc. Želve imajo tudi zunanji oklep.

Koža plazilcev je suha in pokrita z luskami.

Nekateri živijo v vodi, drugi na kopnem.

Plazilci dihajo s pljuči.

Večina plazilcev se razmnožuje z jajci, nekateri kotijo žive mladiče.

Zimo preživijo tako, da otrpnejo – pravimo, da hibernirajo.

  1. Poglej si kratka prispevka o želvah in kačah:

https://www.youtube.com/watch?v=9wbVIrfNUdY

https://www.youtube.com/watch?v=fpF8qsmDna4

  1. Zapiši v zvezek za NIT:

Tabelska slika:

GLASBENA UMETNOST

Igre s toni SO, MI

Učenec razvija osnovno orientacijo v notnih zapisih. Razume solmizacijo, tonsko abecedo, uri glasbeni spomin.

  1. Naslednje ure glasbe bomo namenili tonski abecedi –solmizaciji.

Vsakemu tonu namreč pripada določen zlog in gib.

  1. Najprej si poglej prvi videoposnetek na interaktivnem gradivu za GUM – naslov Igre s toni:

https://www.radovednih-pet.si

  1. Danes bomo spoznali solmizacijska zloga SO in MI.

Kje stanuje MI?

  • MI sedi na prvi črti notnega črtovja.
  • Prikažemo ga z iztegnjeno dlanjo na bradi.

Kje stanuje SO?

  • SO sedi na drugi črti notnega črtovja.
  • Prikažemo ga z iztegnjeno dlanjo nad očmi.

 

(Lahko si zapomniš tudi tako, da SO

 pomeni SOnce in si z roko narediš senco.)

  1. Zdaj pa ju poskusi še zapeti. V veliko pomoč ti bo, če boš na interaktivnem gradivu za GUM, ki si ga odprl že prej, sedaj kliknil še na tale znak:

Nato pa z miško klikneš na ustrezno tipko »klavirja«.

Zaigraj naslednji vaji, zraven zapoj:

  1. SO MI  SO  MI  SO  MI  SO  MI  SO  MI  SO  MI
  2. SO SO  MI  MI  SO  SO  MI  SO  MI SO  MI  MI  MI  SO

….in še kaj po svoji izbiri.

Uživaj!

 

GLASBENA UMETNOST

Igre s toni SO, MI

Učenec razvija osnovno orientacijo v notnih zapisih. Razume solmizacijo, tonsko abecedo, uri glasbeni spomin.

  1. Naslednje ure glasbe bomo namenili tonski abecedi –solmizaciji.

Vsakemu tonu namreč pripada določen zlog in gib.

  1. Najprej si poglej prvi videoposnetek na interaktivnem gradivu za GUM – naslov Igre s toni:

https://www.radovednih-pet.si

  1. Danes bomo spoznali solmizacijska zloga SO in MI.

Kje stanuje MI?

  • MI sedi na prvi črti notnega črtovja.
  • Prikažemo ga z iztegnjeno dlanjo na bradi.

Kje stanuje SO?

  • SO sedi na drugi črti notnega črtovja.
  • Prikažemo ga z iztegnjeno dlanjo nad očmi.

(Lahko si zapomniš tudi tako, da SO

 pomeni SOnce in si z roko narediš senco.)

  1. Zdaj pa ju poskusi še zapeti. V veliko pomoč ti bo, če boš na interaktivnem gradivu za GUM, ki si ga odprl že prej, sedaj kliknil še na tale znak:

Nato pa z miško klikneš na ustrezno tipko »klavirja«.

Zaigraj naslednji vaji, zraven zapoj:

  1. SO MI  SO  MI  SO  MI  SO  MI  SO  MI  SO  MI
  2. SO SO  MI  MI  SO  SO  MI  SO  MI SO  MI  MI  MI  SO

….in še kaj po svoji izbiri.

Uživaj!

(Skupno 204 obiskov, današnjih obiskov 1)